SEGUIMENT

Inici > Seguiment

1. Implementació i seguiment

Un cop aprovat el present Pla pel Ple Municipal és important consolidar una estructura d’implementació i seguiment que permeti vetllar pel desenvolupament de les accions previstes i per fer un seguiment general de l’assoliment dels objectius perseguits.


Aquest Pla ha definit un conjunt d’accions amb el compromís de tirar-les endavant i, sobretot, per avançar en la consecució dels objectius fixats.

Malgrat aquest fet, s’adopta una perspectiva flexible d’aprenentatge continu ja que serà necessari anar comprovant l’acompliment i la disponibilitat de recursos per, si s’escau, ajustar o reformular algunes actuacions.


El Departament de Salut serà responsable del Pla Local de Salut, ja que s’ha encarregat d’impulsar i coordinar la seva elaboració.

Tanmateix, tal i com ja s’ha exposat, és clau comptar amb una implicació corresponsable d’agents diversos i, en aquest sentit, el Grup d’Acció Multiplicadora (GAM) es mantindrà com a mecanisme de coordinació. Les funcions que s’assignen al GAM són:

  • A l’inici, difondre els treballs realitzats i planificar el desplegament de les accions previstes.
  • Anualment, conèixer els resultats del seguiment previst, valorar qualitativament l’impacte de les passes donades i debatre conjuntament accions complementàries o l’ajustament de les accions previstes, si s’escau.
  • Si s’escau, creació de grups de treball específics per tractar temàtiques concretes que puguin derivar-se del desplegament del Pla.
  • Identificar temes a traslladar o sol•licitar a d’altres administracions o entitats.

Un cop definida l’estructura d’implementació, la presa de decisions ha de basar-se en dades de seguiment, que permeti disposar d’elements de valoració i debat. Per tal de mesurar el grau d’execució del Pla, es proposa un indicador paramètric de seguiment de les accions proposades. Atès que les mesures que estableix el Pla són de tipus molt divers i àmbits temàtics diferents, és oportú establir un procediment sistematitzat per al càlcul d’un indicador integrat del grau d’execució.

El procés es basa en l’avaluació durant el període de temps considerat del grau d’implantació de cadascuna de les accions i assignant-li una categoria específica:

  • Pendent d’inici (P)
  • En curs (EC)
  • Completada (C)
  • No previst (NP)

A partir de la distribució en percentatge de les mesures segons categories i la seva ponderació amb el valor assignat s’obté un indicador de grau d’implantació global del Pla d’Acció (%) d’acord amb l’expressió següent:

Grau d’execució del Pla d’Acció = [ [ (NP x 0) + (P x 0) + (EC x 0,5) + (C x 1) ] / nombre total d’accions] x 100

A més a més, la valoració del grau d’execució es complementarà amb el càlcul periòdic dels indicadors de seguiment proposats per a cadascuna de les accions del Pla de la manera següent.

  • Indicadors d’accions de curt termini, càlcul anual
  • Indicadors d’accions de termini mig , càlcul bianual
  • Indicadors d’accions de termini llarg, càlcul a final del pla